måndag 29 november 2010

Uppdatering

Tyvärr så hinner jag inte blogga lika mycket som jag tidigare gjort p.g.a. diverse orsaker men jag kommer ge uppdateringar lite då och då här på bloggen för att visa hur det går.

Jag har nu hunnit med Attackfasen och numera befinner jag mig i Cruisefasen och här ska jag fortsätta tills jag når min målvikt på 90 kg. Jag startade på 106.5 kg den 9e November och idag är det den 29e November. 20 dagar senare väger jag numera 98.4 kg!!

Jag kan verkligen rekommendera er att köra den här dieten då den funkar hur bra som helst. Ni ska veta att jag har under Cruisefasen lyckats få i mig en pizza, tårta, kakor och lite godis. Givetvis har det här slunkit ned vid större tillfällen som kalas och sånt. Men det får man ta och trots att sånt här har slunkit ned så har jag ändå gått ned strax över 8 kg på bara 20 dagar!!

Glädjande är att jag kommit igång bra med styrketräningen som kommer ske 2-3 gånger i veckan. Jag tränar redan Innebandy 2 dagar i veckan plus en match. Det känns som en perfekt kombination att styrketräna 2-3 dagar i veckan och konditionsträna med innebandyn 2-3 dagar i veckan. Helt perfekt! Lägger man till bra kost till det så har man den perfekta formeln för att rasa i vikt.

Numera befinner jag mig i en 5 dagars period där jag får äta Protein + Grönsaker. Nu fortsätter vi bara på det här spåret och kör stenhårt fram till Jul då jag vet att jag kommer gå upp något kg efter all julmat.

5 kommentarer:

  1. Hej, har saknat dig, var rädd att du gett upp.
    Bra resultat, verkligen! Jag står och stampar på -7 kilo, så nu ska jag prova bara protein i flera dagar i sträck.

    SvaraRadera
  2. Nej då, jag håller fortfarande på. Men det är inte lätt med all glögg, pepparkakor och allt sånt som kommer till Jul.

    Kommer bli en rejäl utmaning det här. Men det är bara att köra på och i värsta fall kör man om från ruta ett efter nyår igen då det förhoppningsvis blir en lugnare månad,Det blir åtminstone en fattig månad där man kan satsa allt på mat och träning.

    SvaraRadera
  3. Nu tycker jag det var länge sedan du uppdaterade bloggen.
    Hur går det för dig? Bra hoppas jag.
    Själv har jag lyckats gå ner 9,6 kilo på 38 dagar, och mer ska det bli;-)

    SvaraRadera
  4. Jag har stannat av helt och hållet med dieten. Alldeles för svårt nu under julen.

    Ska köra igång på allvar igen efter nyår.

    Vad kul =) BRA JOBBAT!

    SvaraRadera