tisdag 9 november 2010

Imorgon kör vi igång!

Jag har läst en massvis om den här dieten nu och jag känner att jag har fått en hum om vad som krävs. Jag tänker försöka och lyckas det inte så lyckas det inte men har man inte försökt så vet man inte.

Jag tränar normalt Innebandy 2 pass i veckan plus 1 match varje helg. Utöver det så tränar jag ingenting så därför måste jag lägga in styrkepass framöver. Därför tänkte jag börja träna på gym för att bygga muskler. Men först ska vi lägga fokus på kosten och se till att den lyckas här.

Jag kan villigt erkänna att det finns en bok med mer exakta uppgifter om vad som får ätas och inte ätas i den här dieten och om hur man ska gå tillväga. Men jag har varken lust eller tid att beställa den utan kör på mina egna tankar och ser hur det går. Funkar det inte får jag väl beställa boken som heter "The Dukan Diet" och är textad på Engelska. Det finns en hemsida för den som vill fördjupa sig i metoden: http://www.dukandiet.co.uk/


Idag har jag även varit och handlat inför dieten och det som finns med på handlingslistan inför starten är:

2 förp. Havrekli
1 förp. Linfrön
20 Ägg
1 paket Minimjölk
keso (Måste vara fettfri!)
Blåbärs Yoghurt (fettfri)
Fettfri Yoghurt för kalla såser
3 förp. Bacon
1 förp. Rökt skinka
1 förp. Rökt kalkon
Rostbiff
Skivad rostbiff (mindre bitar)
Kyckling
Skivad kyckling (mindre bitar)
Kräftstjärtar
Torsk
Makrill i tomatsås

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag är också mitt uppe i denna diet :)
    Bart hittar du helt fettfri keso och yougurt???
    Jag hittar bara yougurt med 0,5% fett i och keson är inte heller helt fett fri. Snälla giv mig tips :D
    Lycka till!!!

    www.elinilsson.blogg.se

    Ps man kan inte komentera dina inlägg om man bara har blogg.se. Det finns inställning för det om man vill ändra Ds :)

    SvaraRadera
  2. Hej.

    Vad kul! =) hur går det för dig?

    Fettfri keso heter inte just "Keso" utan den heter Cottage Cheese och det är märket Valio som säljer den.

    Nu vet jag inte vad för butiker du har i din stad men den finns i vanliga ICA affärer och coop forum. Har dom inte den så be dem beställa den ;)

    Angående yoghurt så finns det flera olika varianter av fettfria sorter. Nya Arla Mini, den med sukraralos är fett fri. Viktväktarnas från Skånemejerierna är fettfri. Finska Valio har en hel serie av fettfria yoghurtar. Du får leta i butikerna och kanske fråga dig fram.

    Har ändrat så man kan kommentera inläggen nu =)

    SvaraRadera
  3. Har försökt leta mig fram men inte hittat något. Vi har nog lite mindre utbud här uppe i norr :P
    Har i alla fall hittat en Yoggi med 0,1 % fett men keson hittar jag bara vanliga mini med 1.5 % fett.
    Det verkar som att det funkar ändå för mig ;)

    Jag har hållt på i 3 veckor och två dagar och jag har tagit mig från 73,5 till 68,8 idag :D

    hur går det för dig??:)

    SvaraRadera