torsdag 11 november 2010

Dag 2 - Attackfasen

Det var längesen men jag vaknade vrålhungrig på morgonen idag. Trots det så var det bara att dricka kaffet och sedan ta mig ut i snöovädret för en morgonpromenad för att få igång fettförbränningen.

Före frukost:1 stor kopp kaffe + 1 timmes morgonpromenad

Frukost:
3 stekta ägg
1 portion blåbärs yoghurt med 1 tsk linfrön och 1 msk Havrekli

Mellanmål:
Tre matskedar keso och 4 kalkonskivor

Lunch:
6 små grytbitar
2 skivor rostbiff
2 skivor skinka

Kvällsmat:
En halv bit torskfilé
3 skivor kalkon

Mellanmål:
1 port. havrekligröt
2 skivor kyckling
2 skivor skinka


Träning under dagen:
1 timme morgonpromenad
30 min promenad på lunchen
1h 30 min Innebandy träning


Summering av dagen:
Dagen har gått strålande bra med. Som ni ser så ligger kvällsmaten före mellanmålet och det beror enbart på att jag tränade innebandy på kvällen. Därför kändes det mer passande att äta varmrätten före träningen.

Jag provade på ytterligare en ny sak i mitt liv. Havrekli gröt har jag aldrig tidigare varken ätit eller hört talas om. Det fungerar precis som havregrynsgröt:

Recept för Havrekli gröt:
3/4 dl Havrekli
2 ½ dl vatten
Lite salt

Det gick helt okej att äta! Värt att testas om du inte ätit det tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar