torsdag 18 november 2010

Dag 2 - Cruisefasen

På lunchen idag så räckte det inte med ett par grytbitar utan det flög även ned lite grönsaker i mig och jag har nu bestämt mig för att köra proteiner + grönsaker till och med nu på söndag. På söndag väntar en innebandymatch och jag kände förra helgen att jag knappast kunder prestera 100% i den matchen och det kändes inte bra. Därför vill jag äta bra och förbereda mig inför den matchen med 5 raka grönsaksdagar.

Frukost:2 stekta ägg
1 burk makrillfilé i tomtasås (Tomatsåsen försökte jag få bort det mesta av)

Mellanmål:
2 skivor skinka
2 skivor kalkon

Lunch:
5 grytbitar
tomat, gurka och lite majs i en sallad

Mellanmål:
2 små biffar gjorda på nötfärs

Kvällsmat:Tacos
(gurka, tomat, majs, 1 tortilla bröd, 10 tacochips och köttfärs)


Träning under dagen:
30 min promenad
20x3 situps
20x3 sneda situps
20x3 armhävningar


SUMMERING AV DAGEN:
Som ni ser så blev det inte en ren proteindag idag utan grönsakerna smög sig fram även idag. Det kommer jag fortsätta med ett par dagar till framåt och sedan kör vi enbart protein men mer om det längre fram under helgen.

Jag är dödstrött nu efter en god tacokvällsmat som är min absoluta fravoritmåltid. Därför blir det raka vägen till sängen nu och trots att tacobrödet, chipsen och delvis köttfärsen är förbjudet så kan jag sova med gott samvete inatt. Det var så gott och jag kände mig välförtjänt av det efter 9 tuffa dagar med hård diet.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker det känns lättare på nå't vis att köra 5 P-dagar/5 PG-dagar. Det blir så "hattigt" att ta varannan dag:)

    SvaraRadera
  2. Ja precis, Känslan är om man äter bara Protein i 5 dagar så sätter man igång förbränningen ordentligt och sedan äter man PG i 5 dagar för att få i sig viktiga vitaminer och sedan chockar man kroppen återigen med 5 Proteindagar för att sätta igång förbränningen på MAX återigen.

    Jag kanske har fel men känslan är åtminstone så.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Vill gärna säga att det är just den cykeln 5p/5pg som Mr Dukan rekomenderar, så kör på det.
    Lycka till med denna fas!

    SvaraRadera