torsdag 18 november 2010

Dag 1 - Cruisefasen

Då kör vi igång med den nya fasen och jag startar givetvis med att äta grönsaker idag. Imorgon kör vi återigen enbart protein. För er som glömt hur Cruisefasen går till så kan slänger jag upp en snabb förklarning:

Här läggs valet av 28 olika grönsaker till i dieten och du kan addera dem till proteinkällorna i föregående steg. Grönsakerna hittar du i första inlägget på bloggen. Du alternerar dock varannan dag med att bara äter protein även i denna fas. Vill du ha ännu snabbare resultat alternerar du 5 proteindagar med 5 protein- och grönsaksdagar. Alternativfasen pågår tills att du nått din målvikt.


Frukost:
3 ägg
1 portion blåbärsyoghurt med 1 msk havrekli och 1 tsk linfrön

Lunch:
1 kycklingfilé
skurna tomater, gurka, sallad
1 msk dressing (Grekisk Yoghurt + Thousand Island dressing)

Mellanmål:
1 Äpple

Mellanmål:
2 skivor skinka
2 skivor kalkon
1 banan

Kvällsmat:
3 små biffar gjorda på nötfärs
skurna tomater, gurka, sallad

Träning under dagen:
Jag jobbar i hemtjänsten så jag går upp mot 1 mil varje dag i jobbet men det är inte effektiv fettförbränning så räknar inte det som träning men vill att ni ska ha det i åtanke att jag rör på mig extremt mycket!
2 timmar innebandyträning


SUMMERING AV DAGEN:
Det har varit helt fantastiskt gott att äntligen få äta grönsaker igen. Jag har dock inte handlat någonting ännu så därför äter jag även lite frukt, framförallt till mellanmål. Det är enkelt att ha med sig när man är ute och går på jobbet och därför har jag ätit det. Ska dock ändra det så jag tar med mig morötter istället eller något liknande. Någon som har något förslag?

I övrigt så har dagen gått bra, imorgon blir det enbart protein igen. Jag kommer nog köra så här ett par dagar nu och variera proteindag med grönsak+proteindag. Sedan kommer jag satsa hårdare och köra 5 grönsaks+proteindagar och följa upp det med 5 raka proteindagar. Det är nog farligt att nöja sig för då är det lätt att falla in i de dåliga vanor man en gång haft.

2 kommentarer:

  1. Åh, så inspirerande! Jag startar attackphase idag och vill gå ned 8kg till jul - om jag kan!

    Lycka till med resten av phaserna!

    Ciao!

    Anna i San Francisco

    SvaraRadera
  2. Jag är helt säker på att du klarar det =) Har man tillräckligt med motvation så är det inga bekymmer. LYCKA TILL =)

    Tack för lyckönskningarna =)

    SvaraRadera