måndag 15 november 2010

Dag 7 - Attackfasen

Idag är jag ledig från jobbet och det känns fantastiskt skönt! Nu har vi jobbat med den strikta dieten i 7 dagar. Känns riktigt bra det med! Många säger att den svåraste tiden är i början av dieten men jag vettesjutton om det stämmer. I början var jag oerhört motiverad och körde på utan bekymmer men nu i slutet av "attack-fasen" så känner jag ett större sug än någonsin efter gottesaker och annan mat än bara protein.

Tänk vad gott om jag kunde få lite pasta till eller åtminstone potatis. Men så blir det inte. Potatis, Pasta och Ris får vänta ett bra tag till innan de ligger på min tallrik. Nästa fas innebär grönsaker och protein så enda chansen att jag får i mig protein är om det är kris och jag är så sugen att jag inte klarar mig längre.

Jag har beslutat mig för att börja träna på Nautilus Gym som dessutom har tillgång till bad. Därmed kan jag både simma, styrketräna och avrunda träningspasset med en skön bastu eller bubbelbad. Helt perfekt! Jag kör nog igång med det kommande vecka, ska träna lite på egen hand här hemma under den här veckan så att jag inte får världens träningsvärk efter första passet, vilket jag säkerligen får ändå men känns bättre att ha tränat lite på egen hand först.

Före frukost:1 stor kopp kaffe + 1 timmes morgonpromenad

Frukost:
3 stekta ägg
1 port. blåbärs yoghurt med 1 msk havrekli och 1 tsk linfrön

Mellanmål:
3 små biffar gjorda på nötfärs
2 skivor kalkon

Lunch:
Rostbiff

Mellanmål:
2 stekta ägg
2 skivor kalkon

Kvällsmat:
1 kycklingfilé med lite dressing
Dressingen - 1 msk grekisk lätt yoghurt och 1 tsk thousand Island dressing

Träning under dagen:
1 timmes morgonpromenad
30 min lunchpromenad
2 timmar innebandy träning


SUMMERING AV DAGEN:
Första veckan är numera avklarad! Det känns riktigt bra och därför fortsätter jag någon dag till innan jag kör igång med Cruise fasen då man får äta grönsaker varannan dag. Idag startade jag dagen som vanligt med en kopp kaffe och sedan en skön morgonpromenad med hunden som sedan följdes upp av ännu en promenad vid lunchen. Sedan har jag bara kopplat av och laddat inför innebandyträningen. Imorgon ska jag köra lite egen träning hemma.

3 kommentarer:

  1. Hej Magnus,
    Kul att du tittade in hos mig. Jag tycker du har varit jätteduktig och nu är jag så nyfiken på resultatet, hur mycket har du gått ner?
    Jag gör som du, kör efter eget huvud, men jag har faktiskt beställt boken, den borde komma vilken dag som helst.
    Mitt resultat efter 5 dagar attack och 5 dagar cruise är -4,8 kilo, så du borde ha gått ner ännu mer eftersom du rör mycket mer på dig än vad jag gör.
    Jag kommer att kika in hos dig igen.
    /Mona
    http://amoba.kokaihop.se/

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är! Kul & inspirerande att läsa!

    SvaraRadera
  3. Vad kul med lite kommentarer =)

    Jag kommer väga mig imorgon för första gången så har ingen aning om hur mycket jag gått ned.

    Oj vad bra, 4,8 kilo på 5 dagar låter fantastiskt =)

    SvaraRadera