onsdag 10 november 2010

Dag 1 - Attackfasen

Jag kommer för det mesta att blogga under kvällen och gå igenom vad jag ätit och gjort under dagen. Jag vill bara att ni ska veta att jag är usel på att stå och laga mat och läsa recept så räkna inte med några större tips på recept här.

Igår stekte jag hur som helst upp 6 Kyckling filé bitar, en massa små grytbitar och jag gjorde i ordning 2 stora torskfilé bitar. Jag kommer förvara allting i frysen och ta upp 2-3 rätter dagen före jag ska äta det så att det hinner tina. Det här gör att jag sparar tid och slipper stå med matlagning varje dag.

Under de första dagarna i dieten så kommer jag enbart att dricka vatten och kolsyrat vatten. Mjölk används bara till morgonkaffet och gröten.

Här följer vad jag ätit under dagen:

Före frukost:1 stor kopp kaffe + 1 timmes morgonpromenad

Frukost:
1 kopp kaffe med lite mjölk
1 tsk Linfrö, 1 msk Havrekli i en liten tallrik med blåbärs Yoghurt.
Äggröra gjort på 3 ägg
2 skivor skinka

Lunch:
7 kräftstjärtar
6 små grytbitar

Mellanmål:
3 skivor skinka
1 liten burk med makrill i tomatsås

Kvällsmat:
En halv bit av en Torskfilé
2 skivor kalkon


Motion under dagen:
1 timmes morgonpromenad
30 minuters promenad efter middagen
3x20 Situps

Summering av dagen:
Jag ska göra ett rejält försök att starta varje dag med att dricka en stor kopp kaffe och sedan ge mig ut på en långpromenad. Jag har läst att kroppen bränner absolut mest fett när man tar sig en morgonpromenad med enbart kaffe i kroppen. Frukosten får vänta tills jag kommer hem

Första gången i mitt liv som jag åt havrekli och linfrön. Det funkade perfekt att ha det i yoghurten då det inte smakade någonting och eftersom det är bra att få i sig så funkade det perfekt. För er som inte känner till Havrekli och Linfrön så är det väldigt bra för matsmältningen och när man äter så här mycket protein är det lätt att bli förstoppad och då är dessa två ingredienser nästan ett måste att äta varje dag för att hålla igång magen.

Dagen har fungerat perfekt och snart är det läggdags och jag är inte det minsta hungrig.

1 kommentar:

  1. Tips på en god rätt som jag kom på igår.
    Plättar
    2 ägg
    2dl minimjölk
    1dl havre kli
    1dl majsmjöl
    Rör samma och stek i het panna med lite olja.

    Räkröra att ha till...
    Räkor
    Lätt Creme fraiche 5%
    En rödlök, finhackad.
    Lite Sweet chili sås för att piffa till smaken.

    Mums!!!

    SvaraRadera