måndag 22 november 2010

Dag 6 - Cruisefasen

Efter en uselt genomförd helg med massa onyttigt så är det dags att ta i med hårdhandskarna igen. Efter att ha tillåtit mig att äta grönsaker plus protein i 5 dagar är det nu alltså dags att enbart äta protein i 5 dagar igen.

Det blev en rejäl sovmorgon idag så jag kom inte upp ur sängen förrän 11.30 så hela den här dagen känns som bortblåst. Jag hann dock med att äta 3 mål under dagen.

Före frukost:
1 stor kopp kaffe med lite mjölk i
1 timmes morgonpromenad

Frukost:
3 stekta ägg
2 skivor rökt skinka

Mellanmål:
4 skivor kalkon

Kvällsmat:
4 bacon skivor (stekta i sitt eget fett, sedan noggrant torkade för att få bort så mycket fett som möjligt)
1 liten burk med makrillfilé i tomatsås

Mellanmål/Snacks:
1 kycklingfile nedskuren i massa små bitar


Träning under dagen:
1 timmes morgonpromenad
30 min kvällspromenad

2 kommentarer:

  1. Jag hejar på dig Magnus, hoppas att det går neråt igen efter denna vecka. Själv hattar jag på med varannan dag grönsaker, och det funkar bra men vikten hickar upp lite varje helg.
    Blir nog fel balans med kolhydraterna när jag envisas med att berömma mig själv med några glas vitt vin på helgerna, men det struntar jag i. Man måste få synda ibland.
    /Amöba på Kokaihop

    SvaraRadera
  2. Det är helt rätt. Det är svårt att köra en stenhård diet utan att synda någon gång då och då. Har man klarat alla veckodagar utan att synda så är man värd något gott till helgen men det får inte bli för mycket. Då sumpar man hela veckan.

    SvaraRadera