måndag 15 november 2010

Dag 6 - Attackfasen

Idag var det söndag och vi är nu inne på sjätte dagen av attackfasen. Jag har inte riktigt bestämt mig ännu hur länge jag ska köra men enligt dieten så är det max 10 dagar som gäller under attackfasen. Hur som helst så har jag inte haft några större bekymmer med dieten.

Idag var det storkok igen och nu har vi kyckling, fläskfilé, rostbiff och torskfilé tillagat till veckan som kommer. När attackfasen väl är över så ska jag fortsätta äta protein men lägga till grönsaker så det skadar inte att ha en massa protein nedfryst.

Jag stod framför spegeln i förmiddags men såg inte några större skillnade på kroppen. Egentligen borde man väl inte göra det även om man gärna vill. Det är väl först på vågen och måttbandet som berättar hur det har gått. Jag siktar på att ha tappat 3 kilo under attackfasen och det skulle kännas som ett stort misslyckande om det inte är avklarat! Enligt dieten kan man gå ned upp till 5 kilo men det känns föga troligt med tanke på att man bara har kört hårt i upp till 10 dagar.

Sedan är jag något missnöjd med hur jag har "tränat" och rört på mig. Det har bara blivit morgonpromenader och några innebandypass. Kommande vecka ska jag skriva in mig på gym och köra igång med styrketräningen oxå!
Frukost:
1 stor kopp kaffe
3 skivor skinka
2 skivor kalkon

Lunch:
5 tjocka skivor rostbiff

Mellanmål:
2 små köttbullar
2 skivor medwurst

Kvällsmat:
5 små biffar gjorda på nötfärs
Mellanmål:
3 skivor kalkon
2 skivor skinka

Träning under dagen:
Ingen!

SUMMERING AV DAGEN:
Idag har jag jobbat kväll och har därför fått lägga om kosten lite. Därav ett mellanmål när jag kom hem från jobbet efter 22.00. Det blev ingen riktig frukost imorse då jag saknade aptit plus att jag inte gick upp förrän klockan var 11.00. Aptiten kom lagom till lunchen vid 15 tiden istället. Ingen träning hann jag med idag men eftersom jag jobbar i hemtjänsten så fick jag röra på mig en hel del ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar