måndag 8 november 2010

Mina vanliga/normala matrutiner

För att ni ska få en tanke om hur onyttig jag var tidigare så ska jag skriva ned här nedan hur jag brukar äta.

Frukost:
Jag har ingen direkt aptit på morgonen så det kommer verkligen bli en utmaning nu framöver hur det ska gå. Men om jag äter så äter jag oftast ett par mackor med smör och något pålägg. Tyvärr älskar jag vitt bröd så det är oftast det jag äter. Är det inte smörgås jag äter så kan det vara något ägg eller två vilket iof. inte är så farligt. Men tyvärr så hoppar jag oftast över frukosten.

Mellanmål:
Ibland lyckas jag få i mig en frukt men det är alltför sällan. Har jag inte ätit frukost så är det oftast här jag blir hungrig och slänger då i mig extra mycket då jag ofta är väldigt hungrig.

Lunch:
Jag är nästan uteslutande Pasta med köttfärs/köttbullar eller något liknande till lunch. Hur som helst så äter jag i princip alltid en massa kolhydrater till lunch.

Mellanmål:
Här är en av de största problemen jag har. När man kommer hem från jobbet är man ofta trött och slöö och då är det oerhört enkelt att ta vad som helst att äta. Ibland ett par smörgås, ibland nån kaka eller till och med godis om det finns hemma. Oavsett så är det ofta här jag är onyttig.

Kvällsmat:
Återigen så kan jag slänga i mig ett par mackor och tyvärr äter jag nästan alltid min kvällsmat väldigt sent på kvällen. Ibland kan jag göra i ordning en bricka med gottigheter som jag tar med mig ned för att sätta på en film och sedan somna till. Finns det inget färdiglagat hemma så blir det ett par smörgåsar och sedan har jag ofta tagit något extra till som någon kaka eller godis som "efterrätt" och det är med största sannolikhet den största boven i mitt liv. Att jag äter onyttigt och att jag äter väldigt sent.

Ibland när jag vaknar på natten så går jag upp och tar mig någon smörgås för att det går snabbt och lätt att göra i ordning. Jag tror säkert många av er känner igen sig i vad jag skriver fast ni har kanske annat ni äter.


Det var lite om mina onyttiga matvanor. Dessa ska givetvis förändras radikalt under de kommande månaderna och förhoppnings resten av livet. På tisdag kör jag igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar