söndag 2 januari 2011

NU KÖR VI IGEN!

Idag är startar jag igång dieten igen och återigen startar jag i FAS 1 - Attackfasen. Under julen och nyår så har jag givetvis gått upp i vikt och väger numera 103 kg. Som ni förstår så går det fort när man faller in i sina gamla vanor igen. Nu ska det dock bli ändring på det och vikten ska rasa igen!

Här i Borås som jag bor i har Media Markt gått ut med en viktnedgångs kampanj som jag nappade på direkt. Den går ut på att man fick väga in sig på nyårsafton och det antal kilon man går ned fram till 7:e Mars får man tillbaka i 100-lappar. Det vill säga om jag går ned 7 kilo under dessa månader så får jag 700 kr i rabatt på Media Markt. Man kan som mest få 1000 kr i rabatt. En kul idé som gör att man har något att sträva efter och därmed sätter jag min målvikt på 93 kg.

Jag kommer inte uppdatera lika mycket som jag gjorde i starten av bloggen. Vill man ha ett strikt schema att äta utifrån så finns det i början av bloggen här. Jag kommer göra ett par uppdateringar i veckan med hur det går och lite sammanfattat hur jag ätit och tränat.

Nuvarande vikt: 103 kg
Målvikt: 93 kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar