tisdag 18 januari 2011

Allt känns bra!

Det är skönt nu när Attackfasen är över. Det "firades" med taco igår kväll. Jag tog dock bort brödet, chipsen och de starka såserna som jag normalt sett äter till tacos. Det blev Gurka, tomat, majs, paprika, dressing (Turkisk yoghurt + thousand island dressing) och köttfärs till det som var gjort med tacokrydda. Helt suveränt!

Jag är nere i min familjs stuga i Varberg nu och morgonpromenaderna är fantastiska här. Det är frisk och härlig luft här nere, helt vindstilla och isen sträcker sig långt ut på havet. Det är riktigt fina vyer, framförallt när solen letar sig upp på morgonen.

Eftersom jag är här nere så har jag inget gym att träna på utan får använda min egen kroppsvikt som tyngd när jag kör mina styrkepass. Armhävningar, sit-ups och rygglyft är vad som tränas och det sker på flera olika sätt för att få en allsidig träning på varje muskel. Tyvärr kan jag inte ge mig ut och springa då det är för mycket is på vägarna fortfarande här nere men så snabbt som de smälter nu så kan jag säkerligen ge mig ut på en löprunda imorgon e.m.

Jag stannar här nere ett par dagar till innan jag beger mig hem till Borås igen. På fredag har vi innebandymatch i Falköping som jag måste ladda inför!

1 kommentar:

  1. Hej!!
    Tack för all inspiration du förmedlar via din blogg!!
    Den fick mig att inse att det är ju Dukan som saknas i mitt liv! :)
    Har kört LCHF men får inte till fettintaget och då verkar ju detta helt underbart alternativ.
    Har ca 10-15 kg att gå ner och jag börjar imorgon!
    Länkar till dig från min blogg så fler får samma inspiration som mig!!
    Tack igen!

    SvaraRadera