tisdag 4 januari 2011

Det känns bra efter 2 dagar!

Nu har det gått två dagar av den nya dieten och allt känns jättebra. Jag har ätit precis som förra gången jag följde dieten och om det kan ni läsa i början av bloggen. Jag var lite smånervös för att det skulle bli svårt att än en gång köra dieten men det har varit precis tvärtom. Det går hur bra som helst och jag har inga som helst bekymmer med det.

Jag tror att eftersom jag kört den en gång tidigare så vet jag vad som väntar och därmed är det lättare att motivera sig själv. Jag vet att hungern kommer komma och jag vet då att det räcker att äta ett ägg eller par skivor skinka eller kalkon.

Träningen går riktigt bra. Ett styrkepass och en innebandy träning har jag hunnit med på dessa två dagarna och idag väntar ett nytt styrkepass. Jag vet att Mr. Dukan säger att man ska undvika hård fysisk träning under Attackfasen men jag själv anser att jag inte har några bekymmer med det. Det var precis det här jag saknade förra gången jag körde igång med Dukandieten. Jag kanske är dum och får lida för det sedan när någon skada eller liknande dyker upp men som det känns nu så är jag orädd! =)

Jag hoppas de tipsen jag gett er är givande och hjälper er på vägen mot viktnedgång. Kanske senare idag eller imorgon så kommer ett nytt blogginlägg dyka upp här med tips på hur man ska äta före, under och efter ett träningspass. Allt för att underlätta för er som gillar att träna. Det ska dock sägas att de här tipsen inte bara är riktade mot de som följer Dukandieten utan även för de som bara försöker gå ned i vikt.

Ha det bra allesammans och håll ångan uppe!
/ Magnus

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Vill bara berätta att jag börjat läsa din blogg efter att Aftonbladet nämnde detta med Dukanmetoden, dock var man ju tvungen att vara Plus-medlem för att få veta mer... men jag googlade och hittade din sida. Vet ej varför men jag blev intresserad och har nu påbörjat min resa mot ett bättre mående...(dag 4, viktnedgång 2,5 kg) Jag är egentligen motståndare till typ Atkins, Camebridge och soppätande - men nåt i denna diet tilltalade mig.. och why not prova (har dock inte provat ovanstående ex). Det känns skönt att Attackfasen är mellan 5-10 dagar (el var det 20) och att man sedan kan få i sig grönsaker - för DET saknar jag massor... Ville bara att du ska veta att det finns folk här ute i cyberrymden som läser och jag uppskattar att du skriver igen efter julhelgen... Lycka till! Ske-å

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vad kul att du hittat hit. Jättekul att du kört igång med dieten, den funkar verkligen om man bara är motvierad. Det är tufft under attackfasen som kan vara upp till 10 dagar. Längre än så är inte hälsosamt. Men efter det så är grönsaker så efterlängtat att man bara vill frossa i sig det.

    2.5 kg på 4 dagar är fantastiskt, bra jobbat!

    Kul att du nämner det här med att du inte riktigt tror på de övriga dieterna. Samma var det för mig men den här dieten kändes riktigt bra och därmed provade jag den! Något jag knappast ångrar.

    Lycka till i fortsättningen.

    SvaraRadera
  3. Vill också hejja på.
    Jag är på min 6:e attackdag, mycket tack vare dej. Har tagit 2,4kg på dessa dagar. I love it.
    Tack Magnus:)
    //Anki

    SvaraRadera
  4. Va kul o höra! =)
    Lycka till i fortsättningen Anki!

    SvaraRadera