söndag 16 januari 2011

Attackfasen är nu över!

Det har gått väldigt upp och ned under Attackfasen som varat i hela 14 dagar. Jag körde igång den 2e Januari och vägde då 103 kg. Dieten började mycket bra men efter ett par dagar av impulsiva äventyr så vällde det i mig onyttigheter och dieten kändes avlägsen. Jag tog dock tag i mig igen och körde på stenhårt och nu efter 14 dagar väger jag numera 98.6 kg. Det vill säga att jag gått ned 4,4 kg. Det är betydligt sämre än förra gången jag körde dieten. Men hur som helst så har dieten visat sig fungera återigen och jag kan verkligen rekommendera den här dieten för er läsare!

Nu ska jag även komma igång bättre med träningen igen. Framförallt morgonpromenaderna måste jag bli mer strickt med för att lyckas rasa i vikt. Mina veckor kommer se ut så här träningsmässigt:

Måndag: Morgon promenad + Innebandyträning på kvällen
Tisdag: Morgonpromenad + Styrketräning på kvällen
Onsdag: Morgonpromenad + Innebandy träning på kvällen
Torsdag: Morgonpromenad + Styrketräning på kvällen
Fredag: Morgonpromenad + Innebandymatch på kvällen
Lördag: Morgonpromenad + Vila
Söndag: Morgonpromenad + Siming någon gång under dagen

Som ni ser så är det en ganska späckad vecka jag har men det gäller att ta sig tid om man vill uppnå resultat. Jag jobbar 7-16 så klockan ringer 04.15 varje morgon. Då kliver jag upp och tar mig en stor kopp kaffe för att sedan bege mig ut med hunden på en härlig morgonpromenad på ca 1 timme.

6 kommentarer:

  1. Va duktig du är! Det är lite för mycket träning för min smak men det räcker kanske med morgonpromenader plus lite styrketräning 2 dagar i veckan? jag får sån träningsvärk :(

    SvaraRadera
  2. Jag blir jätteinspirerad när jag läser dina inlägg. Det är hög tid för mig att komma iform inför Beach 2011. Jag har som mål att gå ner 10 kg och Dukandieten verkar väldigt bra eftersom man får äta sig mätt.
    Kämpa på
    Sara

    SvaraRadera
  3. Malin - Tack! Jag vet att jag tränar lite väl överdrivet men jag har alltid tyckt om träning och det gynnar mig. Morgonpromenader + styrketräning 2 dagar i veckan räcker bra till en början. Att du får träningsvärk kan du se som positivt för då anstränger du muskler som du normalt sett inte använder. Träningsvärken försvinner med tiden. När du känner att du orkar så bör du lägga på löpträning för att få maximal effekt av din fettförbränning.


    Sara - Va kul att du blir inspirerad! Ajjemän, Beach 2011 ska bli bättre än någonsin i år =) Jag tycker du ska köra igång med Dukandieten omedelbart! Den funkar, det kan jag lova dig! =)

    Lycka till!

    Mvh,
    Magnus

    SvaraRadera
  4. Vi får peppa varann brudar o killen.
    Ja börja me dukan i går, känns jätte bra.

    SvaraRadera
  5. Härlig inställning Monika.
    Fortsätt gärna skriva här hur det går dig =)

    SvaraRadera
  6. Hej
    Jag gick ner 11 kg till min målvikt 81 kg på 3 månader och behåller vikten.
    Jag har dokumenterat alla dagar med recept och bilder på maten (Gammal köksis)
    Titta in på http://proteindieten.blogg.se
    Ni kanske får mer mat inspiration
    Karl-Erik

    SvaraRadera