söndag 2 januari 2011

Vad tränar jag?

Som ni kan läsa i mina texter om träning så är det konditionsträning kombinerat med styrketräning som ger bäst förbränning och jag har ett perfekt koncept där jag kombinerar dessa två träningsformer.

Konditionsträningen:
Jag tränar Innebandy ca 2 timmar varje måndag och onsdag samt spelar en match i veckan. Det innebär att jag får högintensiv konditionsträning 3 dagar i veckan!

Jag försöker starta varje dag med en morgonpromenad på 45 min - 1.15 h. Det är ett perfekt sätt att sätta igång förbränningen på.

Styrketräningen:
Jag tränar på ett gym som är beläget i Badhuset här i Borås. Det heter Actic (fd Nautilus) och är i mina ögon ett perfekt gym då det sällan är väntetid på maskinerna och ganska behagligt lugnt och skönt. Eftersom det ligger i Badhuset så får man även full tillgång till Badhuset och på så vis kan man simma när vill.

Jag tränar här 2-3 dagar i veckan för att bygga muskler som i sin tur bränner fett. Det bästa av allt med Actic är att man efter träningspasset kan sätta sig och koppla av i bubbelpoolen och bara njuta av att man har ännu ett träningspass avklarat. Helt fantastiskt!

Actic finns givetvis i fler städer runt om i landet och för det mesta ligger det i anslutning till badhus. KLICKA HÄR för att komma till Actics hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar